Search

  • Australia
  • Thursday , Feb 1 , 2018

IC Customer Support (66) 0 2666 9449 (20 Lines) l csu@ic.or.th l Emergency 098 553 0447

Highlight IC

Uncategorised

Uncategorised (77)

Saturday, 19 October 2019 16:31

แบบฟอร์ม Counter Service

Written by

1. ใบสมัครใช้บริการ Counter Service  สมัครฟรี! คลิกเลย 

2. ข้อตกลงการใช้บริการงาน Counter Service
            2.1 งานรับคีย์ข้อมูลด้านเครื่องจักรด้วยระบบ eMT Online
            2.2 งานขออนุญาตนำเข้าช่างฝีมือ และผู้ชำนาญการด้วยระบบ Single Window
            2.3 งานรับคีย์ข้อมูลด้านวัตถุดิบด้วยระบบ RMTS 

3. เอกสารคำขอรับบริการข้อมูลเครื่องจักรและวัตถุดิบ 
            3.1 คำขอรับบริการข้อมูลเครื่องจักร
            3.2 คำขอรับบริการข้อมูลวัตถุดิบ 

**หมายเหตุ** ในกรณีที่ทางบริษัทมีการขอรับบริการข้อมูลเครื่องจักร/วัตถุดิบ หลายโครงการ/หลายรายการ
สามารถส่งเอกสารเข้ามาทางอีเมล์ This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. และนำเอกสารฉบับจริงมารับข้อมูลที่ต้องการ ก่อนล่วงหน้า 1 วันทำการ
(มีค่าบริการ Print เอกสารแผ่นละ 3 บาท) สำหรับเครื่องจักรระยะเวลาดำเนินการภายใน 3 วันทำการ หลังจากเอกสารครบถ้วน
และวัตถุดิบระยะเวลาดำเนินการภายใน 1 วันทำการ หลังจากเอกสารครบถ้วน

4. บริการจัดส่งเอกสารต่างๆทางไปรษณีย์

 

สำคัญ!! ผู้ใช้บริการสามารถส่งเอกสารการสมัครใช้บริการ Counter Service
พร้อมข้อตกลงของ Counter Service ตามประเภทงานที่ใช้บริการ 
ได้ทางอีเมล This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. 
หรือส่งไปรษณีย์มาที่ สำนักงานใหญ่ สมาคมสโมสรนักลงทุน
(แผนก CSC) เลขที่ 1 อาคาร ที พี แอนด์ ที ชั้น 12 ถนนวิภาวดีรังสิต
แขวงจตุจักร เขตจตุจักร กรุงเทพฯ 10900

ทั้งนี้ เพื่อความถูกต้องและครบถ้วนสำหรับเอกสารที่ใช้ประกอบการสมัครใช้บริการ
Counter Service มีบริการตรวจสอบเอกสาร เพื่อช่วยประหยัดเวลาให้กับผู้ใช้บริการ 

สอบถามข้อมูลเพิ่มเติม โทร 0 2 666 9449 กด 3
อีเมล This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

เอกสารประกอบคำขอ
 • กรณีผู้มีอำนาจมาดำเนินการด้วยตนเอง   
   1. สำเนาหนังสือรับรองบริษัท (หน้าแรก)
   2. สำเนาบัตรประจำตัวประชาชน หรือ สำเนาหนังสือเดินทางสำหรับชาวต่างชาติ
       พร้อมลงนามรับรองสำเนาถูกต้อง
 • กรณีมอบอำนาจให้ผู้อื่นมาดำเนินการแทน
   1. หนังสือมอบอำนาจ (หัวจดหมายบริษัท) (ตัวอย่างหนังสือมอบอำนาจ) ระบุรายละเอียด
      ให้ชัดเจน ลงนามโดยกรรมการผู้มีอำนาจและประทับตราบริษัท พร้อมติดอากรแสตมป์
      ดังนี้

     1.1 มอบอำนาจให้บุคคลเดียว หรือหลายคนกระทำการครั้งเดียว ติดอากรแสตมป์ 10 บาท
     1.2 มอบอำนาจให้บุคคลเดียว หรือหลายคนร่วมกระทำการมากกว่าครั้งเดียว ติดอากร
          แสตมป์ 30 บาท
  2. สำเนาบัตรประจำตัวประชาชนของผู้มอบอำนาจและผู้รับมอบอำนาจ พร้อมลงนามรับรอง
      สำเนาถูกต้อง
  3. สำเนาหนังสือรับรองบริษัท (หน้าแรก)
 

 

1. แบบฟอร์มหนังสือขออนุมัติตัดบัญชี กรณีปกติ
2. แบบฟอร์มหนังสือขออนุมัติตัดบัญชี กรณียกเลิก
3. แบบฟอร์มหนังสือขออนุมัติตัดบัญชี กรณีตัดบัญชีมากกว่า 1 โครงการ
4. แบบฟอร์มขอแก้ไขเลขที่ใบขนหรือเลขที่เอกสารการโอนสิทธิ
5. แบบฟอร์มหนังสือขอแก้ไขเอกสารการโอนสิทธิ
6. แบบฟอร์มหนังสือรับรองสูตรการผลิต
7. แบบฟอร์มหนังสือรับรองหน่วยส่งออก
8. แบบฟอร์มขอรับรองสำเนาตัดบัญชี
9. แบบฟอร์มหนังสือรับรองชื่อผลิตภัณฑ์
10. แบบฟอร์มขอยกเลิกตัดบัญชีแบบไร้เอกสาร
11. แบบฟอร์มหนังสือขออนุมัติตัดบัญชีวัตถุดิบ มาตรา 30
12. แบบฟอร์มหนังสือบริษัทยืนยันข้อเท็จจริงใบขนสินค้าขาออกที่จะนำมาใช้ตัดบัญชีวัตถุดิบ
      - ตารางยืนยันสถานะใบขนสินค้า
 1. แบบฟอร์มจดหมายขอยื่นงานฐานข้อมูล
 2. แบบฟอร์ม ใบลงทะเบียนใช้บริการด้วยระบบ IC Online
    >ตัวอย่างการกรอกข้อมูลใบลงทะเบียนใช้บริการด้วยระบบ IC Online
 3. แบบฟอร์มทางด่วน
 4. แบบฟอร์มการขอโอนสูตรการผลิต
 5. แบบฟอร์ม ตารางการสรุปยอดคงเหลือ (รวมสต็อก)(รับโอนกิจการ)(รวมโครงการ)
 6. แบบฟอร์มขอแก้ไขข้อมูลรุ่นของผลิตภัณฑ์(Model)ที่มีชื่อรุ่นเกิน 35 ตัวอักษร
 7. แบบฟอร์มหนังสือยื่นขอแก้ไขรับรองหน่วยผลิตภัณฑ์
 8. หนังสือเปลี่ยนแปลงข้อมูลชื่อและที่อยู่บริษัท
 9. แบบฟอร์มข้อตกลงการใช้งานวัตถุดิบ (เป็น PDF)
10.แบบฟอร์มหนังสือขอโอนยอดปริมาณวัตถุดิบคงเหลือจากโครงการ 5 หลักไปยังระบบ R2

 

           สำหรับบริษัทที่ต้องการยกเลิกงานสิทธิประโยชน์ด้านเครื่องจักร(คำร้องเดิม) ทุกประเภทงาน เนื่องจากพบข้อผิดพลาดในการระบุข้อมูลลงไปในระบบ เช่น ระบุเลขที่อินวอยซ์ผิด วันที่ออกอินวอยซ์ผิด ลำดับที่รายการในอินวอยซ์/ใบขนผิด เป็นต้น หรือไม่ประสงค์จะใช้สิทธิ์ตามหนังสืออนุมัติงานเครื่องจักรทุกประเภทงานที่บริษัทได้ยื่นขออนุมัติไว้ เช่น บริษัทได้ขออนุญาตใชธนาคารค้ำประกันเครื่องจักรไว้ แต่เครื่องจักรนั้นบริษัทได้เสียภาษีเข้ามาแทนแล้ว หรือ บริษัทได้ขออนุญาตส่งคืนเครื่องจักรออกไปต่างประเทศ แต่เปลี่ยนใจไม่ส่ง เป็นต้น ทั้งนี้ระบบ eMT Online จะยกเลิกตามคำร้องขอของบริษัท เพื่อแจ้งกรมศุลกากรให้ยกเลิกงานเดิมของบริษัทได้ โดยกำหนดประเภทการยกเลิกออกเป็น 2 กรณีดังนี้

 1. กรณีบริษัทขอยกเลิก งานก่อนเดินพิธีการ (สั่งปล่อยแบบปกติ/ใช้ธนาคารค้ำประกันเครื่องจักร/สั่งปล่อยนำกลับเครื่องจักร
     ที่ส่งออกไปซ่อม) จะไม่มีหนังสือยกเลิกออกจากระบบ

     1.1 บริษัทเตรียมข้อมูลที่ประเภทคำร้องขอยกเลิกผ่านระบบ eMT Online โดยระบุข้อมูลตามรูปแบบของระบบแล้วส่งคำร้อง
           เข้าระบบ
     1.2 บริษัทยื่นคำร้องเข้าระบบ eMT Online โดยระบบจะออกเลขที่อนุมัติยกเลิก (เลขที่ อก จำนวน 19 หลัก เช่น
           อก0907M561000000001) รวมทั้งส่งข้อมูลอิเล็กทรอนิกส์ (XML) ให้กับกรมศุลกากรเพื่อยกเลิกคำร้องงานก่อนเดิน
           พิธีการชุดเดิมไปพร้อมกัน
     1.3 การยกเลิกจะมีผลสมบูรณ์ถ้าคำร้องงานก่อนเดินพิธีการนั้นยังไม่ได้ถูกใช้ในการผ่านพิธีการตรวจปล่อยสินค้ากับศุลกากร
          ถ้าถูกใช้ในการผ่านพิธีการตรวจปล่อยสินค้าแล้วจะไม่สามารถทำการยกเลิกได้

 2. กรณีบริษัทขอยกเลิก งานหลังเดินพิธีการ (สั่งปล่อยแบบคืนอากร/งานถอนการใชธนาคารค้ำประกันเครื่องจักร/
     งานขยายเวลาค้ำประกันเครื่องจักร/งานส่งคืน-ส่งซ่อมเครื่องจักรไปต่างประเทศ) มีหนังสือยกเลิกออกจากระบบ
    
     2.1 บริษัทเตรียมข้อมูลที่ประเภทคำร้องขอยกเลิกผ่านระบบ eMT Online โดยระบุข้อมูลตามรูปแบบของระบบแล้วส่งคำร้อง
           เข้าระบบ
     2.2 พนักงานสมาคม รับเรื่องคำร้องที่ถูกส่งเข้ามาตามลำดับคิวและพิมพ์หนังสือขอยกเลิก และรายงานออกจากระบบ เสนอ
           เจ้าหน้าที่สำนักงานลงนามอนุมัติ
     2.3 เจ้าหน้าที่สำนักงานลงนามตามหนังสือขอยกเลิก
     2.4 พนักงานสมาคม ดำเนินการแนบไฟล์หนังสือขอยกเลิกผ่านระบบกลับไปให้บริษัท
     2.5 พนักงานสมาคมส่งมอบเอกสารหนังสือขอยกเลิก ให้กับบริษัทเพื่อนำไปใช้ในการยกเลิกกับกรมศุลกากรต่อไป

 Process Flow Chart

 

Saturday, 19 October 2019 16:17

Request for approval to pay import duty on machinery

Written by

Request for approval to pay import duty on machinery

For company who imports machinery by reserved its rights for import duty or use bank guarantee to import machinery, if for any reason wants to withdraw its rights for duty refund or withdraw bank guarantee. The company must submit a request to BOI via eMT online system to notify the Customs Department to collect import duty.

Process Flow Chart



Approval process to pay import duty on machinery
1. Company prepares information related to request to pay import duty on machinery and submit all required information via eMT online.
2. BOI officer (1 level) considers the request and signed approval.
3. IC officer attaches the approved document in (.PDF) file/notified approval status via eMT online.
4. User receives the original approved document at IC.
5. User uses original approval document to pay import duty at the Customs Department.


Saturday, 19 October 2019 16:16

Request for approval to export machinery

Written by

Request for approval to export machinery 

Approval criteria for export machinery for repair or export defective machinery as follows;
1. The machinery shall be received approval from BOI to release machinery or received approval to withdraw bank guarantee.
2. In case of export defective machinery, it shall not be affected production capacity and production process unless the company has notified BOI for project termination.

Approval processes to export machinery (export defective machinery /export machinery for repair)
1. Company prepares relevant information via eMT online system and submit the request to the system.
2. BOI officer considers the request via eMT online system.
3. Company submits information via eMT system for confirmation. To export defective machine, additional information of reference number/issued date of export declaration form must be specified in the system.

Request for approval to change machinery status
Company is permitted to change machinery status from export machinery for repair to export defective machinery, if the machinery cannot be repaired because of its outdated or there are no replacement parts, etc.
Approval processes to change machinery status
1. Company prepares relevant information via eMT online system by selecting request list of machinery that need to be changed from export for repair to export defective machinery and send the request to the system.
2. BOI officer considers the request via eMT online system.

Process Flow Chart


Approval process to export defective machinery
1. User sends invoice to shipping agency for issuance the draft of the export declaration form.
2. User prepares information related to the export declaration form and submit request via eMT online system.
3. BOI officer considers and approved the request via eMT online system.
4. eMT online system generates approval number (Nor Ror) to user.
5. User sends approval number to shipping agency.
6. Shipping agency submits information of the export declaration form to the Customs Department’s system.

Process Flow Chart


Approval process to export machinery for repair
1. User send invoice to shipping agency for issuance the draft of the export declaration form.
2. User prepares information related to the export declaration form and submit request via eMT online system.
3. BOI officer considers and approved the request via eMT online system.
4. eMT online system generates approval number (Nor Ror) to user.
5. User send approval number to shipping agency.
6. Shipping agency submits information the export declaration form (re - importation certificate) to the Customs Department’s system.


Saturday, 19 October 2019 16:15

Request for approval to release machinery

Written by

Request for approval to release machinery, duty refund/withdraw bank guarantee (after customs clearance)

1. Company prepares the information for approval related to the release of the machine with duty refund/withdraw bank guarantee for machinery /duty refund (return from repair) via eMT Online (1 request/invoice)
    1.1 Invoice must include the following information;
         - Invoice No.
         - Invoice Date
         - Name list of machine /spec/amount/unit
         - Import value/currency
    1.2 Import date (within the permitted period)
    1.3 Import Custom Office (customs office of destination for the release of goods)
    1.4 Import Country
    1.5 Foreign Exchange Rates (1 foreign currency unit = Thai Baht value)
    1.6 List of order in invoice / List of order in import declaration form
    1.7 Import declaration document (14 digits in case of machinery release with duty refund)

Submit request to the system when information is completely prepared.
1. IC officer receives request in queue order and
    - print out request of approval document to release machinery with duty refund or
    - print out request of approval document to withdraw bank guarantee (in case of withdrawal of guarantee not making payment in full, a document for collecting additional duty will be printed out) or
    - print out request of approval document for duty refund (re-import after repair)
    IC officer print out the document for BOI officer to consider.
2. BOI officer signed approval.
3. IC officer attaches approved document in (.PDF) file and send to the company via eMT system and sent electronic information (XML) to the Customs Department respectively.
4. IC officer send the original approved document to the company for duty refund/withdraw bank guarantee/duty refund (re-import after repair) at the Customs Department.

Process Flow Chart



Approval process to release machinery, duty refund/withdraw bank guarantee (after customs clearance)
1. Company prepares information related to approval request to release machinery with duty refund/withdraw bank guarantee and fill in all required information via eMT Online.
2. BOI officer (1 level) considers the request and signed approval.
3. IC officer attaches the approved document in (.PDF) file/notify approval status via eMT Online.
4. The user receives the original approved document at IC.
5. The user uses original approval document for duty refund/withdraw machine guarantee at the Customs Department.

Request for approval to release machinery (before customs clearance)

1. Request for approval to deduct or exempt import duty for machinery that has not yet in the process of customs clearance or the machinery has been through customs clearance by paying reserved import duty.
2. Request for approval to withdraw bank guarantee against the payment of import duty

Steps for approval to release machinery before customs clearance
1. The company prepares information and fill in all relevant information via eMT Online
    (1 request/invoice)
    1.1 Invoice must include the following information;
         - Invoice No.
         - Invoice Date
         - Name list of machine/brand/spec/amount/unit
         - Import value/currency
    1.2 Import date (within the permitted period)
    1.3 Import Custom Office (customs office of destiantion for the release of goods)
    1.4 Import Country
    1.5 Foreign Exchange Rates (1 foreign currency unit = Thai Baht value)
    1.6 List of order in invoice / List of order in import declaration form
2. The company submits request via eMT online and the system will generate approval number (19 digits for example, Or Kor 0907M561000000002), as well as send electronic information (XML) simultaneously to the Customs Department.
3. The company sends the approval number to shipping agency to prepare the import declaration form for customs clearance.

Process Flow Chart

Approval process to release machinery before customs clearance
1. User send invoice to shipping agency for issuance the draft of import declaration form.
2. User prepares information related to the import declaration form and submit request via eMT Online system.
3. eMT Online system send information to the Customs Department.
4. The customs department’s system received information and send information back to eMT system.
5. eMT system approved and generate approval number (Nor Ror) to user.
6. User send approval number to shipping agency.
7. The shipping agency key in data of the import declaration form to the Customs Department’s system.

Page 2 of 6

calendar

IC Knowledge Management

1 TP&T Tower, 12th Fl., Vibhavadi-Rangsit Rd.,
Chatuchak, Bangkok 10900

(66) 0 2666 9449
< Customer Support Unit: CSU press 1 email : csu@ic.or.th
   - Using the RMTS system RMTS and eMT Online
< Follow up on machinery and raw materials press 2
   - Raw Material Database Service
   - Machinery Database Service
   - Raw Material Release Letter Service
   - Raw Material Balance Adjustment
< RMTS, eMT Online, Membership Application press 3
   -- Subscription and service users email : cus_service@ic.or.th
   -- Training & Seminar Service email : icis@ic.or.th
   -- Counter Service 
        - data entry service for machinery, raw material and e-expert 
          : counterservice@ic.or.th
        - Raw material filing service : bis_data@ic.or.th
        - Service for requesting information on machinery
          and raw materials : bis_center@ic.or.th
< Payment & Invoice press 4 
   - Submitting proof of payment email : payment@ic.or.th
   - Other financial services  email : finance@ic.or.th

    

 Copyright 2019 Investor Club Association About us All rights reserved.

logo

EasyCookieInfo

☰ open
© 2018 Your Company. All Rights Reserved. Designed By Your Company

Search