Public Training
The Investor Club organizes training and seminar programs (Public Training) for the general public covering a wide range of topics for self improvements, practical application at work, and increase efficiency.
Public Training include the following:
1. Topics related to investment promotions are as follows :
1.1 How to proceed after receiving promoted status | |
1.2 How to proceed with machineries and equipments for promoted companies | |
1.3 How to proceed with waste materials for promoted compannies | |
1.4 Things to know as a promoted company | |
1.5 Procedures for start of operations for promoted companies | |
1.6 How to deal with corporate income tax for promoted companies (CPD) | |
1.7 Procedures and problems related to rights and privileges under the Investment Promotion Act. |
|
1.8 How to proceed with raw materials for promoted companies | |
1.9 How to deal with bringing in experts and skilled workers and procedures for applying for approvals as a promoted company |
|
1.10 All Excecutives need to know about BOI (ENGLISH VERSION) | |
1.11 All Excecutives need to know about BOI (JAPANESE VERSION) | |
1.12 All Executives need to know about BOI (CHINESE VERSION) | |
1.13 Accounting and accounting audit for promoted companies (CPD) |
2. Topics on management and general issues as follows :
2.1 General management
2.2 Human resources management
2.3 Sales and Marketing
2.4 Quality Control of productions
2.5 Accounting and tax issues
2.6 Customs department procedures
2.7 Purchasing
The Investor Club organizes training and seminars on topics related to investment promotions as well as other topics related to business management and operations for companies and their staffs to development knowledge and efficiency as well as competitiveness as well as profitability.
Public Training
- Topics related to Investment Promotion
- Topics related to management and general issues
In house Training
- In house Trainingconsists of
- Topics related to Investment Promotion
- Topics related to management and general issues
- Process for In house Training
- Names of companies which have undergone in house training.
Training on how to use the RMTS & Import Online & eMT
- Process for stock balance adjustment by computer (Raw Material Tracking System) : RMTS
- Process for stock balance adjustment by Import Online
- Process for stock balance adjustment by electronic system
(Electronic Machine Tracking System) :eMT
IC Customer Support Unit (0 2666 9449 กด 1) |
||||||||||||||||||||||||
สมาคมสโมสรนักลงทุนเปิดให้บริการ Customer Support Unit สำหรับเป็นศูนย์กลางในการให้บริการข้อมูลข่าวสาร ตอบคำถาม แก้ไขปัญหา ด้านระบบงาน RMTS และ eMT Online รวมถึงประสานงานไปยังหน่วยงานต่างๆ ในองค์กร ให้แก่ผู้ใช้บริการ ที่ติดต่อผ่านทางระบบโทรศัพท์เป็นหลัก ซึ่งในปัจจุบันสมาคมได้เพิ่มช่องทางในการติดต่อมากขึ้น ได้แก่ e-mail This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. Walk-In และบริการให้คำปรึกษาผ่าน Zoom คลิก เป็นต้น | ||||||||||||||||||||||||
หน่วยงาน Customer Support Unit ถือว่ามีบทบาทสาคัญเป็นอย่างยิ่งต่อการให้บริการกับผู้ใช้บริการที่ติดต่อเข้ามา การแก้ไขปัญหา ในรูปแบบต่าง ๆ การให้ข้อมูลแก่ผู้ใช้บริการ และการรองรับอารมณ์ของผู้ใช้บริการ จึงเป็นสิ่งสำคัญที่สมาคมตระหนักและ เข้าใจถึงแก่นแท้ในการให้บริการอย่างมี คุณภาพระดับมืออาชีพ เพื่อแก้ไขปัญหาความไม่พอใจและสร้างทัศนคติที่ถูกต้อง ต่อการให้บริการอย่างยั่งยืน |
||||||||||||||||||||||||
eMT Online :: | ||||||||||||||||||||||||
ให้บริการตอบคำถาม วิธีปฏิบัติ ขั้นตอนการดำเนินงาน ประสานงานแก้ไขปัญหาเกี่ยวกับโปรแกรมการใช้งาน สำหรับงาน สิทธิและประโยชน์ด้านเครื่องจักรด้วยระบบ eMT Online ตามประเภทงานให้บริการต่างๆ ดังนี้ |
||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
: สอบถามงานเครื่องจักร โทรศัพท์ 0 2666 9449 กด 1 > กด 1 | ||||||||||||||||||||||||
RMTS :: | ||||||||||||||||||||||||
ให้บริการตอบคำถาม วิธีปฏิบัติ ขั้นตอนการดำเนินงาน ประสานงานแก้ไขปัญหาเกี่ยวกับโปรแกรมการใช้งาน สำหรับงาน สิทธิและประโยชน์ด้านวัตถุดิบด้วยระบบ RMTS ตามประเภทงานให้บริการต่างๆ ดังนี้ |
||||||||||||||||||||||||
1. งานฐานข้อมูลวัตถุดิบ 2. งานขออนุมัติสั่งปล่อยวัตถุดิบ 3. งานขออนุมัติตัดบัญชีวัตถุดิบ เมื่อมีการส่งผลิตภัณฑ์ออกไปต่างประเทศ |
||||||||||||||||||||||||
: สอบถามงานวัตถุดิบ โทรศัพท์ 0 2666 9449 กด 1 > กด 2 | ||||||||||||||||||||||||
บริการสมาชิกและผู้ใช้บริการ :: | ||||||||||||||||||||||||
ให้บริการสนับสนุนหน่วยงานหลักสำหรับตอบคำถามผู้ใช้บริการเกี่ยวกับงานบริการสมาชิกและผู้ใช้บริการ และงานด้านฝึกอบรมสัมมนา | ||||||||||||||||||||||||
: สมัครสมาชิกและใช้บริการ โทรศัพท์ 0 2666 9449 กด 3 >> กด 1 | ||||||||||||||||||||||||
: ฝึกอบรมและสัมมนา โทรศัพท์ 0 2666 9449 กด 3 >> กด 2 | ||||||||||||||||||||||||
: บริการ Counter Service 0 2666 9449 กด 3 >> กด 3 | ||||||||||||||||||||||||
ด้านการชำระเงิน โทรศัพท์ 0 2666 9449 กด 4 :: | ||||||||||||||||||||||||
ให้บริการสนับสนุนหน่วยงานหลักสำหรับตอบคำถามผู้ใช้บริการเกี่ยวกับงานการเงินลูกหนี้ ค่าบริการค้างชำระ ระงับการให้บริการ | ||||||||||||||||||||||||
: การส่งหลักฐานการชำระเงิน | ||||||||||||||||||||||||
: บริการอื่นๆ ทางการเงิน |
บริการงานขออนุญาตนำคนต่างด้าวเข้ามาในราชอาณาจักร |
click |
บริการคีย์ข้อมูลงานสิทธิและประโยชน์ด้านเครื่องจักร |
click |
บริการคีย์ข้อมูลงานสิทธิและประโยชน์ด้านวัตถุดิบ |
click |
บริการ งานแปลเอกสาร | click |
บริการ งานอื่นๆ | click |
เอกสารสำหรับการสมัครใช้บริการ Counter Service * | |
1. ใบสมัครใช้บริการ Counter Service | |
2. ข้อตกลงการใช้บริการ Counter Service สำหรับงานเครื่องจักร/วัตถุดิบ/ช่างฝีมือ | |
3. สำเนาหนังสือรับรองบริษัท (เฉพาะหน้าแรก) | |
4. หนังสือมอบอำนาจขอใช้บริการซึ่งลงนามโดยกรรมการผู้มีอำนาจและประทับตราบริษัท และติดอากรแสตมป์ 10 บาท |
|
5. สำเนาบัตรประจำตัวประชาชน หรือสำเนา Passport ของกรรมการผู้มอบอำนาจ สำเนาบัตรประจำตัวประชาชนของผู้รับมอบอำนาจ |
|
* หมายเหตุ : ผู้ใช้บริการ Counter Service ประเภทงานแปลเอกสาร | |
สามารถติดต่อขอใช้บริการได้ทันที โดยไม่ต้องสมัครเป็นผู้ใช้บริการ Counter Service | |
ใบสมัครใช้บริการ Counter Service สมัครฟรี!! | |
เอกสารคำขอรับบริการข้อมูลเครื่องจักรและวัตถุดิบ 1. คำขอรับบริการข้อมูลเครื่องจักร 2. คำขอรับบริการข้อมูลวัตถุดิบ |
|
**หมายเหตุ** ในกรณีที่ทางบริษัทมีการขอรับบริการข้อมูลเครื่องจักร/วัตถุดิบ หลายโครงการ/หลายรายการ สามารถส่งเอกสารเข้ามาทางอีเมล์ This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.และนำเอกสารฉบับจริงมารับข้อมูลที่ต้องการ ก่อนล่วงหน้า 1 วันทำการ (มีค่าบริการ Print เอกสารแผ่นละ 3 บาท) สำหรับเครื่องจักรระยะเวลาดำเนินการภายใน 3 วันทำการ หลังจากเอกสารครบถ้วน และวัตถุดิบระยะเวลาดำเนินการภายใน 1 วันทำการ หลังจากเอกสารครบถ้วน |
|
สำคัญ!! ผู้ใช้บริการสามารถส่งเอกสารการสมัครใช้บริการ Counter Service ทั้งนี้ เพื่อความถูกต้องและครบถ้วนสำหรับเอกสารที่ใช้ประกอบการสมัครใช้บริการ สอบถามข้อมูลเพิ่มเติม โทร 0 2666 9449 กด 3 |
|
เอกสารประกอบคำขอ • กรณีผู้มีอำนาจมาดำเนินการด้วยตนเอง • กรณีมอบอำนาจให้ผู้อื่นมาดำเนินการแทน |
Documents Translation Services 1. Translation of documents related to investment promotion such as BOI’s promoted certificate,BOI Letters and Announcements,documents related to 2. Official documents related to individual or personal issues, such as birth certificates, house registration document, identification card, notary documents 3. Translation of academic documents such as academic reports, degrees, certificates, and diplomas. Translation fees for Chinese ( rate per A4 sheet)
(**rate excludes VAT 7%**)
(**rate excludes VAT 7%**)
(**rate excludes VAT 7%**)
(**rate excludes VAT 7%**) Remark: 1. Completion of translation work depends on volume of work and based on average period of 5 working days. 2. For urgent work, the IC will charge double the normal rate if required within 24 hours; and if required within 12 hours, the rate will be three times the normal rate. 3. In the event that the words on the last page of translation exceeds 1/3 for a normal full page, i.e. 130 words, that page will charged as a full page. 4. In the event that the customer cancels the translation work in process, after the work has been agreed upon, there will be a charge based on the amount of 5. The rates referred to excludes VAT 6. The translation rates may be adjusted based on the level of complexity of the translation work as the density of the text per page. 7. In the event that IC is requested to mail the completed translation work to the customer. an extra charge of Bht. 50 will be added each time. 8. The IC has received special waiver for withholding tax in accordance to Revenue Office Announcement ทป. 101/2544 article 12/1(2)
** For additional information please call the Investment Service Section at
Payment and Collection process 1. Payments by bank transfer (Bill payment) through direct payment forms for the account of The Investor Club Association or “สมาคมสโมสรนักลงทุน” 2. Payment by cash can be made directly to the accounting and finance department at IC. On receiving the receipt for payment, please go to the Investor 3. For any questions regarding payment procedures, please contact the accounting and finance department at tel. 0 2936 1429 403 - 404 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
The IC also offers translators who are experienced equivalent to native speakers in various languages to perform various services as required by members to carry out their businesses ** For further information or details, please contact Investor Service Section at
Payments 1. Payments by bank transfer (Bill payment) through direct payment forms for the account of The Investor Club Association or “สมาคมสโมสรนักลงทุน” 2. Payment by cash can be made directly to the accounting and finance department at IC. On receiving the receipt for payment, please confirm the performance 3. For any questions regarding payment procedures, please contact the accounting and finance department at tel. 0 2666 9449 press 7 |
The Investor Club also offers a range of Investor Services to facilitate investments in Thailand as follows :
1. Arranging fact finding programs and site visits
Arranging fact finding programs for investment and trading opportunities in Thailand and
the region according to the needs of the customer, as well as factory visits to successful
operations and industrial estates
2. Documents translattions and translato services
Translation
A wide range of documents translation services by professionals, from Thai into
foreign languages, from foreign languages into Thai, and from foreign languages to
foreign languages.
Interpreter
Professional native speakers to act as translators in various languages such as
English, Chinese and Japanese. [For more details]
3. Rental of Computer Centre
The Investor Club offers it modern and comprehensive Computer Centre for rental to
the general public for training sessions . The Centre can hold up to 40 people.[ For more details ]
4. Logistics Services
Transportation
A van with professional driver for rent by investors for use in Bangkok or up-country
to attend meetings, make site visits, participate in various functions, etc.
Hotel Bookings
Making hotel bookings ( three stars up) for investors either in Bangkok or up-country
with track record for reliability and service.
Tickets Bookings
Making ticket bookings for domestic and international travel by any airline of choice.
For more details, please contact Investor Service Section
Tel: 02-9361429 ต่อ 215
Fax: 02-9361441-2
E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Website: www.ic.or.th
The Investor Club also offers a range of Investor Services to facilitate investments in Thailand as follows :
1. Arranging fact finding programs and site visits
Arranging fact finding programs for investment and trading opportunities in Thailand and
the region according to the needs of the customer, as well as factory visits to successful
operations and industrial estates
2. Documents translattions and translato services
Translation
A wide range of documents translation services by professionals, from Thai into
foreign languages, from foreign languages into Thai, and from foreign languages to
foreign languages.
Interpreter
Professional native speakers to act as translators in various languages such as
English, Chinese and Japanese. [For more details]
3. Rental of Computer Centre
The Investor Club offers it modern and comprehensive Computer Centre for rental to
the general public for training sessions . The Centre can hold up to 40 people.[ For more details ]
4. Logistics Services
Transportation
A van with professional driver for rent by investors for use in Bangkok or up-country
to attend meetings, make site visits, participate in various functions, etc.
Hotel Bookings
Making hotel bookings ( three stars up) for investors either in Bangkok or up-country
with track record for reliability and service.
Tickets Bookings
Making ticket bookings for domestic and international travel by any airline of choice.
For more details, please contact Investor Service Section
Tel: 02-9361429 ต่อ 215
Fax: 02-9361441-2
E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Website: www.ic.or.th
This article deliberately archived as an example.
As with previous releases, Joomla! provides a unified and easy-to-use framework for delivering content for Web sites of all kinds. To support the changing nature of the Internet and emerging Web technologies, Joomla! required substantial restructuring of its core functionality and we also used this effort to simplify many challenges within the current user interface. Joomla! 1.5 has many new features.
In Joomla! 1.5, you''ll notice: